Железнички сектор Института Михајло Пупин има у понуди најквалитетније производе и решења и одличних услуга. Асортиман производа испуњава захтеве железнице за побољшање сигурности на највишем нивоу и истовремено минимализује трошкове имплементације и одржавања. Наши производи : бројач осовина BROS и LED сигнали имају највиши ниво интегритета сигурности SIL4.
Институт је веома успешан у интеграцији, монтажи и одржавању сигнално-сигурносне и телекомуникационе опреме која је пројектована да задовољи потребе различитих железница и других великих система. Успешно решавамо интерфејсе између различитих произвођача и опреме. Били смо интегратори са светски реномираним компанијама као што су Alstom, Bombardier, CRSC на многим пројектима, као што су: Панчево станица са Alstom електронском поставницом SML400 и друге станице са SpDrS64 JZ електронском поставницом, Ресник-Ваљево и TPS Земун пројекти са компанијом Bombardier, Раковица-Ресник пројекат са компанијом CCECC, брзу железничку пругу између Србије и Мађарске са компанијом CRSC.
ИМП обезбеђује решења кључ у руке у области железничке сигнализације, телекомуникационих и радио система, укључујући пројектовање, инжењеринг, развој техничких решења и производа, инсталацију и одржавање и услуге након продаје.
Главни железнички производи су:
Уређај УТД је нискофреквентни електромагнетни индуктивни детектор најновије генерације намењен детекцији точкова шинских возила на поуздан и прецизан начин при брзинама до 300Km/h, који се притом лако инсталира и одржава.
Примарна намена уређаја УТД је у системима за бројање осовина и модерним електронским уређајима Путних Прелаза (ПП), али се подједнако може користити и на уређајима ПП старијих генерација (нпр. Релејним уређајима ПП) Или као замена или у пару са укључним / искључним уређајима старије генерације, као што су уређаји магнетног шинског контакта (МШК) и механичке педале.
Више информација о Универзалном тачкастом детектору >>>> UTD – EN
Бројач осовина – БРОС је уређај који се користи за контролу попуњености железничких секција. Уређај је постављен у стандардни 19-инчни рек висине 3U који се монтира унутар релејне просторије железничке станице, аутоматског пружног блока или путног прелаза.
Бројач осовина користи сензорске парове који су постављени на крају сваке секције и броји осовине које улазе у секцију и осовине које напуштају секцију. Сензорски пар се састоји од два сензора који су постављени на шинама један наспрам другог.
Поред основне функције за детекцију присуства или доласка точка воза, сензорски пар такође омогућава детекцију правца и брзине шинских возила. Овај производ је развијен у Институту “Михајло Пупин” за потребе Железнице Србије.
Више информација о Бројачу осовина БРОС >>>>> Axel Counter BROS – EN
У данашње време класични железнички сигнали са сијалицама се замењују LED светлима како би се смањила потрошња електричне енергије и смањили трошкови одржавања. У Институту “Михајло Пупин” је због тога развијен LED извор светлости LL-000-m (LL-70-m, LL-100-m, LL-136-m, LL-160-m, LL-200-m, LL-210-m, LL-136-m KS) који се састоји од седам независно управљивих LED-ova и може да ради у три режима: дневном, ноћном и трепћућем.
LL-000 je LED извор светлости првенствено направљен као замена за двожилне сијалице на SpDrS – 64 релејној електронској поставници. LL – 000 омогућава потпуну компатибилност са интерфејсом сијалица, тј дневни и ноћни режим рада и треперење, као и сталну помоћну пробну нит на црвеном појму.
Због сложених радних услова релејне поставнице, LL – 000 има модуларан и флексибилан дизајн који може да задовољи широк спектар радних услова, и може да се примени на различите типове система електронских поставница.
Када се користи на уређају SpDrS -64, LL – 000 не захтева никакве модификације на систему електронске поставнице, осим замене кућишта сијалица сa LL – 000 или само замене сијалице са LED модулом. Овај случај употребе се показао успешним на пругама железница Србије где је инсталирано више од 200 комада LL – 000 сигнала на железничком коридорном одсеку Панчевачки мост – Панчево Главна станица (Република Србија) .
Главна предност LED сигнала у односу на сигнал са сијалицом са жарном нити (зa SpDrS-64 или било коју другу релејну електронску поставницу) је значајно дужи животни век и већа доступност, што у великој мери смањује трошкове одржавања.
Развијена је и верзија LL – 000 – EI да би се задовојили различити електронски захтеви електронске поставнице. Више од 250 комада LL – 000 – EI сигнала је инсталирано у Панчеву Главној станици ( и LL 136 EI и LL – 70 – EI ) за потребе интеграције са електронском поставницом SML 400 .
Овај случај употребе потврђује предност модуларног дизајна, јер умањује трошкове подешавања LL-000 за различите типове електронских поставница.
Извор светлости LL – 000 се састоји од седам LED диода високе струје које се појединачно контролишу и надзиру. Свака LED диода има свој мали, узани сноп зрака, који значајно поједностављује унутрашње механизме LL – 000 и потврђује да нису потребна многобројна стаклена сочива и сијалице.
Пошто LL-000 koristi LED диоде у боји, нису потребни филтери за боју. То значи да нису могући сигнали фантомских боја.
Више информација о железничким LED сигналима >>> LED – EN
Железнички LED индикаторски сигнал IND-00 ( IND-01 и IND-02) је специјално направљен да обезбеди алфанумеричке знакове и симболичке цртеже, као додатак главним железничким сигналима, а може се користити и за подземну железницу и у трамвајском саобраћају.
Због сложених радних услова железничке релејне поставнице, IND-00 има модуларан и флексибилан дизајн који може да задовољи широк опсег радних услова, и може да се примени на различите типове релејних поставница. LED индикатори IND1 и IND2 умањују трошкове подешавања железничких индикатора за различите типове поставница.
Више информација о LED индикаторском сигналу >>> Railway LED indicator signals – EN
MMI 10 је сигурносни командно-контролни систем – HMI (Интерфејс човек-машина) zа управљање, надзор и контролу једног или више железничких сигурносних уређаја. Омогућава графичку визуелизацију да би железнички стандарди били у складу са корисничким интерфејсом, а да у исто време могу да се користе сигурно и једноставно. MMI 10 се може подешавати и доступан је на разним језицима.
Више информација о ММI >>>> MMI – EN
Основна функција m2SCD Мобилног уређаја међусигналне зависности (МУМЗ) је примена железничке сигналне поставнице на четири пута вожње у случају кад је примарна сигурносно-сигнална опрема ван употребе или не постоји, нпр. у току модернизације примарне сигурносно-сигналне опреме.
Основна конфигурација уређаја омогућава управљање са четири сигнална светла и четири најавна сигнала.
Уређај може да се конфигурише тако да управља мањим бројем улазних путева вожње или да се прошири за већи број путева вожње. У том случају сви описи могу да се прошире на додатне улазне путеве вожње.
Комплетна опрема се налази у стандардном кућишту индустријског река од 19″. Комплетан уређај се састоји из следећег: батерија, пуњач батерије, претварач за напајање сигнала, сензор осовине и логика за сигналну поставницу и формирање и разрешавање улазног пута вожње.
Управљачка плоча се користи за формирање и разрешавање улазног пута вожње и за приказ стања сигнала, сензора и система. Управљачка плоча је покретна и може да се постави у затвореном, или на одговарајући управљачки сто независно од кућишта река (мора да се дефинише у пројектној документацији).
Више информација >>>>>> Mini m2SCD – SR
Радио – диспечерска веза служи за пренос обавештења између шинског возила и радио – диспечерског центра.
Систем за успоставу радио – диспечерске везе чине диспечерска централа фиксне пружне радио станице распоређене дуж пруге, модулациона линија и мобилне локомотивске радио станице у шинским возилима.
Дигитална радио диспечерска централа је компатибилна са постојећом аналогном диспечерском централом и подржава све сервисе уз додавање нових што је омогућено коришћењем нових технологија.
Више информација о Дигиталној радио – диспечерској централи >>>> DRDC – EN
Током зимског периода када се спусти температура и падне снег може доћи до формирања ледених наслага на шинама. Ове наслаге могу да утичу на функционисање скретница и онемогућавање њиховог прекретања. Због тога се на скретничким деловима шина користе грејачи који у овим ситуацијама спречавају појаву ледених наслага и омогућавају правилно прекретање скретница.
Институт „Михајло Пупин“ је развио систем грејања скретница GS20 који је базиран на флексибилној архитектури како би се прилагодио различитим захтевима и топологијама. Систем је у потпуности дигиталан и модуларан. Основни делови система су HMI радна станица, надзорно – управљачки систем, метео станица, ROGS ормани и грејачи шина. Систем је способан да надгледа сваки грејач чиме је омогућена детекција отказа сваког појединачног грејача. Такође, подржани су различити типови грејача.
Систем подржава аутоматски и мануелни начин рада. У аутоматском режиму систем укључује грејаче аутоматски у складу са измереним метеоролошким параметрима који се прате помоћу посебне метео станице. У мануелном режиму систем у потпуности контролише оператер при чему му је омогућена контрола грејања на нивоу грејача, скретнице, региона и станице.
Више информација о Систему грејања скретница GS20 >>> GS20 – EN
Универзални пружни телефон је уређај који се користи у железничкој инфраструктури. У зависности од намене, може бити реализован у следећим варијантама:
- Телефон код излазних сигнала (ТИС)
- Телефон код улазних сигнала (ТУС)
- Телефон за потребе АПБ и просторних сигнала (ТАПБ)
- Телефон у кућици путних прелаза
- Телефон на пружним деоницама (ПТ)
- Телефон на перонима и ранжираним станицама
Дизајниран је тако да може да се инсталира на местима на којима су били постојећи пружни телефони који су већ у употреби без било каквих измена на конструкцији. Уређај може да буде прикључен преко бакарних водова, преко којих се успоставља комуникација и обезбеђује напајање, као и преко оптичких водова преко којих се обезбеђује комуникација, док се за напајање полаже посебан напојни кабал. Напајање је могуће преко једносмерног или двосмерног напона.
Све верзије УПТ-а су у посебном орману који дизајном одговара постојећим орманима. Предности овог уређаја се огледају у његовој универзалности, малим димензијама и маси што омогућава лаку монтажу и демонтажу, повећаној поузданости и дуготрајности компоненти. За УПТ је карактеристично и једноставно одржавање које не захтева велике радове ни примену специјализованог алата.
Више информација о Универзалном пружном телефону >>>> UPT EN
Централизован систем за контролу железничког саобраћаја служи за управљање и планирање железничког саобраћаја, као и за приказ информација о кретању возова и стању сигнализације и уређаја за осигурање у станицама и на прузи са једног удаљеног, централизованог места. Омогућава ефикасан, економичан и поуздан железнички саобраћај.
CTC – ST систем служи за централизацију контроле саобраћаја, побољшава безбедност, повећава капацитет пруга, унапређује продуктивност рада и омогућава економично и рационално управљање саобраћајем.
Са редунантном опремом високих перформанси и прилагодљивом архитектуром, систем може да се прилагоди било којој топологији мреже и да се интегрише са постојећим системима. Код овог система постоји могућност управљања практично неограниченим бројем железничких станица.
Више информација о Централизованом систему за контролу железничког саобраћаја >>>>CTC – ST
Систем Пружне Диспечерске Централе (СПДЦ) обезбеђује одговарајуће комуникационе сервисе у систему пружне и диспечерске телефоније на железници. Пружна телефонија је систем за комуникацију коришћењем пружних водова (група) чиме је омогућена комуникација са одговарајућим сервисним телефонима.
Диспечерска телефонија је систем за комуникацију коришћењем диспечерских водова чиме је омогућена комуникација са надлежним диспечерима. Систем је базиран на ВоИП технологији и омогућава гласовну комуникацију између станичних отправника, диспечера саобраћаја, као и свих пружних телефона на једној пружној деоници.
Сви елементи система су повезана на заједничку ЛАН мрежу, преко које је могуће додати неограничен број телефона, радних конзола и диспечерских телефона, при чему само повезивање може бити реализовано коришћењем бакарних или оптичких каблова. Систем је намењен модернизацији постојеће пружне телефоније на железничким пругама у Србији и подржава комуникацију са старим системим који користе Сименсову Б14 сигнализацију, као и ЛБ и ЦБ прикључке.