Систем за надзор и управљање саобраћајем у тунелима
Тунели су важан део савремених саобраћајница и пролазак кроз њих мора да буде што безбеднији и комфорнији. Систем за надзор и управљање саобраћајем представља битан сегмент интелигентних саобраћајних система (ITS) и управо служи остваривању оптималних услова на делу пута где се тунел налази. Због тога Институт “Михајло Пупин” примењује најсавременија техничка решења за управљање подсистемима у тунелу јер поузданост, квалитет и техничке карактеристике система морају у највећој мери да допринесу неометаном одвијању саобраћаја и безбедности учесника. Системи за надзор и управљање у тунелима Липак и Железник на обилазници око Београда, реализовани су помоћу SCADA система VIEW4, производње Института “Михајло Пупин”.
Управљање тунелом се изводи у надзорним центрима у којима оператери, преко монитора са екранским SCADA приказом, прате дешавања у тунелу и функционисање свих подсистема. За време одвијања саобраћаја кроз тунел може доћи до појаве различитих инцидентних ситуација: пожара, повећане концентрације угљен моноксида, провале у неку од SOS станица или ниша, испада мрежног напајања итд. Због тога су стручњаци из Института ‘Михајло Пупин’ развили детаљан план рада тунела у свим предвидивим инцидентним ситуацијама, ради одржавања високог нивоа безбедности, а према међународним PIARC и RABT препорукама. |
Систем видео надзора и систем за детекцију саобраћаја у тунелу дају додатну могућност оператеру да благовремено реагује и да у случају потребе зада одговарајућу команду и тиме обавести возаче о току саобраћаја, ограничењима или забрани кретања.
SCADA – екрански приказ
Преузмите Case Study: Управљање саобраћајем у тунелима – Технички системи тунела Железник и Липак