Železnički sektor Instituta Mihajlo Pupin ima u ponudi najkvalitetnije proizvode i rešenja i odličnih usluga. Asortiman proizvoda ispunjava zahteve železnice za poboljšanje sigurnosti na najvišem nivou i istovremeno minimalizuje troškove implementacije i održavanja. Naši proizvodi : brojač osovina BROS i LED signali imaju najviši nivo integriteta sigurnosti SIL4.
Institut je veoma uspešan u integraciji, montaži i održavanju signalno-sigurnosne i telekomunikacione opreme koja je projektovana da zadovolji potrebe različitih železnica i drugih velikih sistema. Uspešno rešavamo interfejse između različitih proizvođača i opreme. Bili smo integratori sa svetski renomiranim kompanijama kao što su Alstom, Bombardier, CRSC na mnogim projektima, kao što su: Pančevo stanica sa Alstom elektronskom postavnicom SML400 i druge stanice sa SpDrS64 JZ elektronskom postavnicom, Resnik-Valjevo i TPS Zemun projekti sa kompanijom Bombardier, Rakovica-Resnik projekat sa kompanijom CCECC, brzu železničku prugu između Srbije i Mađarske sa kompanijom CRSC.
IMP obezbeđuje rešenja ključ u ruke u oblasti železničke signalizacije, telekomunikacionih i radio sistema, uključujući projektovanje, inženjering, razvoj tehničkih rešenja i proizvoda, instalaciju i održavanje i usluge nakon prodaje.
Glavni železnički proizvodi su:
Uređaj UTD je niskofrekventni elektromagnetni induktivni detektor najnovije generacije namenjen detekciji točkova šinskih vozila na pouzdan i precizan način pri brzinama do 300km/h, koji se pritom lako instalira i održava.
Primarna namena uređaja UTD je u sistemima za brojanje osovina i modernim elektronskim uređajima Putnih Prelaza (PP), ali se podjednako može koristiti i na uređajima PP starijih generacija (npr. Relejnim uređajima PP) Ili kao zamena ili u paru sa uključnim / isključnim uređajima starije generacije, kao što su uređaji magnetnog šinskog kontakta (MŠK) i mehaničke pedale.
Više informacija o Univerzalnom tačkastom detektoru >>>> UTD – EN
Brojač osovina – BROS je uređaj koji se koristi za kontrolu popunjenosti železničkih sekcija. Uređaj je postavljen u standardni 19-inčni rek visine 3U koji se montira unutar relejne prostorije železničke stanice, automatskog pružnog bloka ili putnog prelaza.
Brojač osovina koristi senzorske parove koji su postavljeni na kraju svake sekcije i broji osovine koje ulaze u sekciju i osovine koje napuštaju sekciju. Senzorski par se sastoji od dva senzora koji su postavljeni na šinama jedan naspram drugog.
Pored osnovne funkcije za detekciju prisustva ili dolaska točka voza, senzorski par takođe omogućava detekciju pravca i brzine šinskih vozila. Ovaj proizvod je razvijen u Institutu “Mihajlo Pupin” za potrebe Železnice Srbije.
Više informacija o Brojaču osovina BROS >>>>> Axel Counter BROS – EN
U današnje vreme klasični železnički signali sa sijalicama se zamenjuju LED svetlima kako bi se smanjila potrošnja električne energije i smanjili troškovi održavanja. U Institutu “MIhajlo Pupin” je zbog toga razvijen LED izvor svetlosti LL-000-m (LL-70-m, LL-100-m, LL-136-m, LL-160-m, LL-200-m, LL-210-m, LL-136-m KS) koji se sastoji od sedam nezavisno upravljivih LED-ova i može da radi u tri režima: dnevnom, noćnom i trepćućem.
LL-000 je LED izvor svetlosti prvenstveno napravljen kao zamena za dvožilne sijalice na SpDRS – 64 relejnoj elektronskoj postavnici. LL-000 omogućava potpunu kompatibilnost sa interfejsom sijalica, tj. dnevni i noćni režim rada i treperenje, kao i stalnu pomoćnu probnu nit na crvenom pojmu.
Zbog složenih radnih uslova relejne postavnice, LL-000 ima modularan i fleksibilan dizajn koji može da zadovolji širok spektar radnih uslova, i može da se primeni na različite tipove sistema elektronskih postavnica.
Kada se koristi na uređaju SpDrS, LL-000 ne zahteva nikakve modifikacije na sistemu elektronske postavnice, osim zamene kućišta sijalica sa LL-000 ili samo zamene sijalice sa LED modulom. Ovaj slučaj upotrebe se pokazao uspešnim na prugama Železnica Srbije gde je instalirano više od 200 komada LL-000 signala na železničkom koridornom odseku Pančevački most – Pančevo Glavna stanica (Republika Srbija).
Glavna prednost LED signala u odnosu na signal sa sijalicom sa žarnom niti (za SPDrS-64 ili bilo koju drugu relejnu elektronsku postavnicu je značajno duži životni vek i veća dostupnost, što u velikoj meri smanjuje troškove održavanja)-
Razvijena je i verzija LL-000-EI da bi se zadovoljili različiti elektronski zahtevi elektronske postavnice. Više od 250 komada LL-000-EI signala je instalirano u Glavnoj stanici u Pančevu (i LL 136 EI i LL 70 EI) za potrebe integracije sa elektronskom postavnicom SML 400.
Ovaj slučaj upotrebe potvrđuje prednost mogularnog dizajna, jer umanjuje troškove podešavanja LL-000 za različite tipove elektronskih postavnica.
Izvor svetlosti LL-000 se sastoji od sedam LED dioda visoke struke koje se pojedinačno kontrolišu i nadziru. Svaka LED dioda ima svoj mali, uzani snop zraka, koji značajno pojednostavljuje unutrašnje mehanizme LL-000 i potvrđuje da nisu potrebna mnogobrojna staklena sočiva i sijalice.
Pošto LL-000 koristi LED diode u boji, nisu potrebni filteri za boju. To znači da nisu mogući signali fantomskih boja.
Više informacija o železničkim LED signalima >>> LED – EN
Železnički LED indikatorski signal IND-00 ( IND-01 i IND-02) je specijalno napravljen da obezbedi alfanumeričke znakove i simbolične crteže, kao dodatak glavnim železničkim signalima, a može se koristiti i za podzemnu železnicu i u tramvajskom saobraćaju.
Zbog složenih radnih uslova železničke relejne postavnice, IND-00 ima modularan i fleksibilan dizajn koji može da zadovolji širok opseg radnih uslova, i može da se primeni na različite tipove sistema relejnih postavnica. LED indikatori IND1 i IND2 umanjuju troškove podešavanja železničkih indikatora za različite tipove postavnica.
Više informacija o LED indikatorskom signalu >>> Railway LED indicator signals – EN
MMI 10 je sigurnosni komandno-kontrolni sistem – HMI (Interfejs čovek-mašina) za upravljanje, nadzor i kontrolu jednog ili više železničkih sigurnosnih uređaja. Omogućava grafičku vizuelizaciju da bi železnički standardi bili u skladu sa korisničkim interfejsom, a da u isto vreme mogu da se koriste sigurno i jednostavno. MMI 10 se može podešavati i dostupan je na raznim jezicima.
Više informacija o MMI 10 >>> MMI – EN
Osnovna funkcija m2SCD Mobilnog uređaja međusignalne zavisnosti (MUMZ) je primena železničke signalne postavnice na četiri puta vožnje u slučaju kad je primarna sigurnosno-signalna oprema van upotrebe ili ne postoji, npr. u toku modernizacije primarne sigurnosno-signalne opreme.
Osnovna konfiguracija uređaja omogućava upravljanje sa četiri signalna svetla i četiri najavna signala.
Uređaj može da se konfiguriše tako da upravlja manjim brojem ulaznih puteva vožnje ili da se proširi za veći broj puteva vožnje. U tom slučaju svi opisi mogu da se prošire na dodatne ulazne puteve vožnje.
Kompletna oprema se nalazi u standardnom kućištu industrijskog reka od 19″. Kompletan uređaj se sastoji iz sledećeg: baterija, punjač baterije, pretvarač za napajanje signala, senzor osovine i logika za signalnu postavnicu i formiranje i razrešavanje ulaznog puta vožnje.
Upravljačka ploča se koristi za formiranje i razrešavanje ulaznog puta vožnje i za prikaz stanja signala, senzora i sistema. Upravljačka ploča je pokretna i može da se postavi u zatvorenom, ili na odgovarajući upravljački sto nezavisno od kućišta reka (mora da se definiše u projektnoj dokumentaciji).
Više informacija>>>>>> m2SCD – EN
Radio – dispečerska veza služi za prenos obaveštenja između šinskog vozila i radio – dispečerskog centra.
Sistem za uspostavu radio – dispečerske veze čine dispečerska centrala fiksne pružne radio stanice raspoređene duž pruge, modulaciona linija i mobilne lokomotivske radio stanice u šinskim vozilima.
Digitalna radio dispečerska centrala je kompatibilna sa postojećom analognom dispečerskom centralom i podržava sve servise uz dodavanje novih što je omogućeno korišćenjem novih tehnologija.
Više informacija o Digitalnoj radio – dispečerskoj centrali >>> DRDC – EN
Tokom zimskog perioda kada se spusti temepratura i padne sneg može doći do formiranja ledenih naslaga na šinama. Ove naslage mogu da utiču na funkcionisanje skretnica i onemoguće njihove prekretanje. Zbog toga se na skretničkim delovima šina koriste grejači koji u ovim situacijama sprečavaju pojavu ledenih naslaga i omogućavaju pravilno prekretanje skretnica.
Institut je razvio sistem grejanja skretnica GS20 koji je baziran na fleksibilnoj arhitekturi kako bi se prilagodio različitim zahtevima i topologijama. Sistem je u potpunosti digitalan i modularan. Osnovni delovi sistema su HMI radna stanica, nadzorno-upravljački sistem, meteo stanica, ROGS ormani i grejači šina. Sistem je sposoban da nadgleda svaki grejač čime je omogućena detekcija otkaza svakog pojedinačnog grejača. Takođe, podržani su različiti tipovi grejača.
Sistem podržava automatski i manuelni režim rada. U automatskom režimu sistem uključuje grejače automatski u skladu sa izmerenim meteorološkim parametrima koji se prate pomoću posebne meteo stanice. U manuelnom režimu sistem u potpunosti kontroliše operater pri čemu mu je omogućena kontrola grejanja na nivou grejača, skretnice, regiona i stanice.
Više informacija o Sistemu grejanja skretnica GS20 >>> GS20 – EN
Univerzalni pružni telefon je uređaj koji se koristi u železničkoj infrastrukturi. U zavisnosti od namene, može biti realizovan u sledećim varijantama:
- Telefon kod izlaznih signala (TIS)
- Telefon kod ulaznih signala (TUS)
- Telefon za potrebe APB i prostornih signala (TAPB)
- Telefon u kućici putnih prelaza
- Telefon na pružnim deonicama (PT)
- Telefon na peronima i ranžiranim stanicama
Dizajniran je tako da može da se instalira na mestima na kojima su bili postojeći pružni telefoni koji su već u upotrebi bez bilo kakvih izmena na konstrukciji. Uređaj može da bude priključen preko bakarnih vodova, preko kojih se uspostavlja komunikacija i obezbeđuje napajanje, kao i preko optičkih vodova preko kojih se obezbeđuje komunikacija, dok se za napajanje polaže poseban napojni kabal. Napajanje je moguće preko jednosmernog ili dvosmernog napona.
Sve verzije UPT-a su u posebnom ormanu koji dizajnom odgovara postojećim ormanima. Prednosti ovog uređaja se ogledaju u njegovoj univerzalnosti, malim dimenzijama i masi što omogućava laku montažu i demontažu, povećanoj pouzdanosti i dugotrajnosti komponenti. Za UPT je karakteristično i jednostavno održavanje koje ne zahteva velike radove ni primenu specijalizovanog alata.
Više informacija o Univerzalnom pružnom telefonu >>> UPT EN
Centralizovani sistem za kontrolu železničkog saobraćaja služi za upravljanje i planiranje železničkog saobraćaja, kao i za prikaz informacija o kretanju vozova i stanju signalizacije i uređaja za osiguranje u stanicama i na pruzi sa jednog udaljenog, centralizovanog mesta. Omogućava efikasan, ekonomičan i pouzdan železnički saobraćaj.
CTC – ST sistem služi za centralizaciju kontrole saobraćaja, poboljšava bezbednost, povećava kapacitet pruga, unapređuje produktivnost rada i omogućava ekonomično i racionalno upravljanje saobraćajem.
Sa redunantnom opremom visokih performansi i prilagodljivom arhitekturom, sistem može da se prilagodi bilo kojoj topologiji mreže i da se integriše sa postojećim sistemima. Kod ovog sistema postoji mogućnost upravljanja praktično neograničenim brojem železničkih stanica.
Više informacija o Centralizovanom sistemu za kontrolu železničkog saobraćaja >>> CTC – ST
Sistem Pružne Dispečerske Centrale (SPDC) obezbeđuje odgovarajuće komunikacione servise u sistemu pružne i dispečerske telefonije na železnici. Pružna telefonija je sistem za komunikaciju korišćenjem pružnih vodova (grupa) čime je omogućena komunikacija sa odgovarajućim servisnim telefonima.
Dispečerska telefonija je sistem za komunikaciju korišćenjem dispečerskih vodova čime je omogućena komunikacija sa nadležnim dispečerima. Sistem je baziran na VoIP tehnologiji i omogućava glasovnu komunikaciju između staničnih otpravnika, dispečera saobraćaja, kao i svih pružnih telefona na jednoj pružnoj deonici.
Svi elementi sistema su povezana na zajedničku LAN mrežu, preko koje je moguće dodati neograničen broj telefona, radnih konzola i dispečerskih telefona, pri čemu samo povezivanje može biti realizovano korišćenjem bakarnih ili optičkih kablova. Sistem je namenjen modernizaciji postojeće pružne telefonije na železničkim prugama u Srbiji i podržava komunikaciju sa starim sistemim koji koriste Simensovu B14 signalizaciju, kao i LB i CB priključke.