Evropska Unija, istraživači i industrijski partneri, zajedničkim projektom dodaju prostornu dimenziju Web-u kako bi unapredili pretraživanje, ponovnu upotrebu i međusobno povezivanja podataka.

gk-300x167-7708656

Beograd, 15. decembar 2013: GeoKnow, FP7 projekat finasiran od strane Evropske Unije, započet je u decembru 2012. godine. U oktobru 2013. godine, konzorcijumu sastavljenom od renomiraniih evropskih partnera, pridodat je jedan od najznačajnijih instituta jugoistočne Evrope, Institut „Mihajlo Pupin“. Cilj projekta je da istraži domen geoprostornih podataka, pre svega, integraciju i povezivanje tih podataka iz različitih oblasti, skalabilno rezonovanje nad milijardama geografskih elemenata u okviru Linked Data Web-a i efikasan crowd-sourcing i zajedničko stvaranje geografskih podataka.

Danas, mnoge aplikacije imaju geografsku dimenziju. Servisi kao što su Google Maps, Yahoo Maps i Microsoft Live Maps prikazuju lokacije prodavnica i ocene kupaca. Međutim, nije moguće povezati geografske lokacije sa semantičkim podacima, poput informacija o vrsti proizvoda koji se mogu naći u prodavnicama. Stoga je i broj upita u ovim servisima vrlo ograničen. Na primer, nije moguće potražiti prodavnicu koja se nalazi u blizini, i koja nudi određene proizvode i nakon radnog vremena. Informacije koje su potrebne da bi se odgovorilo na takve upite se mogu dobiti iz raznih izvora, kao što su izolovani geografski informacioni sistemi, skladišta podataka preduzeća, zatvoreni formati podataka, ili jednostavne web stranice. Cilj projekta GeoKnow je da pojednostavi pretraživanje podataka tako što bi se omogućilo istraživanje, uređivanje i međusobno povezivanje heterogenih izvora informacija sa prostornom dimenzijom. Ovaj istraživački projekat će razviti open source alate koji će pomoći korisnicima, kompanijama i državnim institucijama da prikažu i koriste strukturirane geoprostorne informacije na mreži. Dakle, projekat cilja sve one aktere koji će imati koristi od istog.

Demonstracioni scenariji iz upravljanja lancem snabdevanja i elektronske trgovine će dopuniti istraživanje. Jedan od ciljeva u okviru scenarija koji se odnosi na upravljanje lancem snabdevanja je da se obezbedi jedinstven prostorni pregled delova logističkog procesa. Da bi se to ostvarilo, informacije sa geografskim referentnim tačkama treba povezati sa  Data web-om i tako omogućiti bolje praćenje toka informacija, kako bi se dobila detaljnija statistika i unapredio proces odlučivanja. U scenariju vezanom za elektronsku trgovinu, korisnicima turističke industrije će koristiti veći broj osnovnih informacija, obogaćen sadržaj i funkcije sofisticiranog pretraživanja prostora.

 

GeoKnow u kratkim crtama

Šta?

  • Izvršiti integraciju geoprostornog znanja na Linked Data Web
  • Geoprostorno rezonovanje i poreklo podataka
  • Kvalitativno povezivanje i spajanje geoprostornih i semantičkih podataka
  • Adaptivna geoprostorna istraživanja, stvaranje i kuracija

Zašto?

  • Otvoriti izolovana ostrva geografskih podataka  
  • 80% svih podataka poseduje neku prostornu dimenziju, većina toga nije danas obradivo
  • Stvaranje geografskih podataka koje uključuje milione korisnika zahteva moćne alate

Za koga?

  • Dodatna vrednost za preduzeća i  Linked Data Web zajednicu
  • Ekonomična integracija podataka za mala i srednja preduzeća
  • Preduzeća mogu sa besplatnim geografskim informacijama da dodaju vrednost svojim podacima
  • Korisnici iz turističke industrije će imati koristi od većeg broja osnovnih informacija

 

GeoKnow konzorcijum

Konzorcijum broji sedam partnera iz pet evropskih zemalja, držeći na okupu lidere iz domena industrije i istraživanja koji će u naredne tri godine raditi na ovom evropskom projektu: InfAI (Institut für Angewandte Informatik, Univerzitet u Lajpcigu, Nemačka; koordinator projekta), Athena Research and Innovation Center (Grčka), OpenLink Software (Ujedinjeno Kraljevstvo), Unister (Nemačka), Brox (Nemačka), Ontos (Švajcarska), i Institut Mihajlo Pupin (Srbija).