img_2369-2942621

Od otvaranja tunela Lipak i Železnik, 2008. godine, vožnja na ovim deonicama obilaznice oko Beograda nije bila bezbedna jer tuneli nisu bili osvetljeni, a ubrzo po njihovom otvaranju pokradena je i sva oprema koja je tada bila instalirana.

Pet godina nakon izgradnje, dobijene su građevinske dozvole i sproveden je postupak javne nabavke za sanaciju i opremanje tunela. Investitor Koridori Srbije d.o.o. je izvođenje radova poverio domaćem Konzorcijumu na čelu sa našim privrednim društvom IMP-Automatika. Radovi su počeli u junu i završeni u novembru, a obuhvatili su instaliranje najsavremenije SCADA opreme za upravljanje tehničkim sistemima i obnavljanje postojećih elektroenergetskih postrojenja, signalno-saobraćajnih, komunikacionih, upravljačkih i bezbednosnih sistema.

Puštanjem pod napon trafostanice „Lipak“ i trafostanice „Železnik“ u oktobru mesecu je, pet godina posle izgradnje tunela, proradila sva svetlosna oprema, ali i ventilacija i savremena izmenljiva saobraćajna signalizacija.

img_2336-8613448