Svetlo će konačno opet zasijati u tunelima „Lipak“ i „Železnik“. „Koridori Srbije“ započeli su sanaciju rasvete, video-nadzora i ventilacionog sistema u objektima koji su pre samo pet godina otvoreni za saobraćaj. Ali iz kojih je vrlo brzo posle toga opljačkana najsavremenija oprema – kablovi, kompjuteri, kamere, a tuneli su ostali u mraku!

Radovi se trenutno izvode u desnoj cevi tunela „Železnik“ u smeru ka Nišu, koja je i zatvorena za saobraćaj. Majstori su započeli sanaciju krajem aprila. Nastaviće sa poslom i u levoj cevi, a projekat obuhvata i tunel „Lipak“. Prema rečima Miodraga Kostića, pomoćnika direktora „Koridora Srbije“, nije bilo moguće ranije započeti sanaciju, jer nisu bili ispunjeni propisi.

– „Koridori Srbije“ u saradnji sa preduzećem „Putevi Srbije“ pokrenuli su postupak legalizacije oba tunela koji je završen u junu 2012. – objašnjava Kostić.

– Tek posle dobijene građevinske dozvole bilo je moguće sprovesti zakonom predviđeni postupak javne nabavke za sanaciju i opremanje tunela. Trudimo se da obilaznica dobije svoju funkciju i da građani sigurno mogu da se voze njome. Za četiri meseca imaćemo osvetljene i sigurne tunele.

Investitor projekta sanacije tunela su „Koridori Srbije“, a izvođač radova domaći konzorcijum na čelu sa Institutom „Mihajlo Pupin-automatika“.

Pomoćnik direktora „IMP-automatika“, Veljko Vučurević kaže da radnici trenutno saniraju, čiste i testiraju opremu u specijalizovanim servisnim radionicama, postavljaju elektroinstalacije, testiraju i servisiraju znakove za prikaz brzine, ventilatore i izvode radove u pogonskoj centrali tunela „Železnik“. Vraćeno je sve ono što je odneto, ponovo je razvedena javna rasveta, ugrađen sistem nadzora, obnovljen ventilacioni sistem – dodao je Vučurević.

– Jedina novina koja je uvedena u odnosu na prethodno stanje je izgradnja kontrolnog centra na Petlovom brdu, sa kojim je sistem povezan i odakle će se sve pratiti i držati pod kontrolom.

U narednih deset dana počeće i radovi u tunelu „Lipak“.

Procenjena vrednost radova kojima će se tuneli „Lipak“ i „Železnik“ vratiti u prvobitno stanje iznosi oko 193 miliona dinara za oba tunela, a predviđeno je da posao bude završen za četiri meseca (120 dana). Radove finansiraju „Koridori Srbije“ iz sopstvenih sredstava.

Kada posao bude završen, investitor će da preda objekte na upotrebu „Putevima Srbije“, i ovo preduzeće će biti odgovorno za sve što je od opreme postavljeno, a u „Koridorima“ se nadaju da će u očuvanju imovine pomoći i to što se u blizini nalazi kontrolni centar.

Zatvorena desna tunelska cev

Tokom sanacije elektroenergetskih objekata, u tunelu „Železnik“ za saobraćaj je zatvorena desna tunelska cev i vozila su preusmerena. Saobraćaj od petlje Orlovača ka Ostružničkoj petlji i automobili iz suprotnog smera koriste levu tunelsku cev.

 

Izvor: eKapija